Wizualizacja nie zastąpi działania

-1. Rozluźnij się (według punktów od 1 do 7 pierwszego ćwiczenia).

-2. Wybierz jeden cel, nad którym chcesz teraz popracować.

-3. Wyobraź sobie, że osiągnąłeś ten cel…

-4. Wyobraź sobie siebie w chwili sukcesu. Co byś czuł w takiej chwili? (Właśnie osiągnąłeś swój cel – co byś zrobił w takiej sytuacji, jak byś się zachował?) Odczuj całą tę sytuację jak najdokładniej, ze wszystkimi szczegółami.

-5. Zobacz, jak osoby Ci bliskie reagują na Twoje powodzenie.

-6. „Przypomnij sobie” etapy prowadzące Cię do tego sukcesu. Przyglądaj im się w odwrotnej kolejności – od bezpośrednio poprzedzaającego sukces do pierwszego, od którego rozpocząłeś. Ciesz się każdym z nich, bądź szczęśliwy i wdzięczny. Jaki był pierwszy krok do osiągnięcia tego celu? Postanów go jak najszybciej zrealizować.

-7. Wyprowadź się ze stanu pełnego odprężenia (według punktów 10,11 i 12 pierwszego ćwiczenia). Jeżeli będziesz codziennie wykonywał to ćwiczenie, wyobrażał sobie osiąganie celu – to oczekiwanie, że naprawdę ten cel osiągniesz, zwiększy się. Zaczniesz wierzyć w siebie samego, w to, że naprawdę możesz cel osiągnąć. Ułatwi Ci to urzeczywistnienie Twoich planów.

Pamiętaj jednak, że wizualizacja nie zastąpi działania ułatwi tylko nadanie kierunku Twoim wysiłkom i będzie wspierać Twoją wytrwałość. W podobny sposób możesz ułatwić sobie rozwiązywanie problemów. Najpierw przywołaj obraz Twojego problemu i zanalizuj go. Następnie przywołaj obraz rozwiązania – celu, do którego dążysz. Skupiaj się na możliwościach rozwiązań, a nie na przeszkodach. Jeżeli wziąłeś odpowiedzialność za swoje życie, bierzesz też odpowiedzialność za swoje problemy.

Dodaj Komentarz

Designed by WordPress.
Przeczytaj poprzedni wpis:
Wyniki terapii penicyliną

W przypadkach przewlekłych zapaleń przydatków i przymacicza wyniki terapii penicyliną, jak i antybiotykami w ogóle, są mniej zadowalające. Pewne zastrzeżenia...

Zamknij